fyra liv runt fötterna

Här kan man svänga åt alla håll.
Olika val, vägar och framförallt olika liv.
Väntar.
Jag måste börja att bestämma mig.
Besluta. Börja gå.
Det blev inte så enkelt som jag hade hoppats.
Men roligt har jag haft.
Skratt och minnen har förgyllt mitt liv.
Skratt och minnen har förlängt mellanlandningen.
Allvaret väntar. Siffror på kontot.
En egen plats på kartan.
Vart ska jag?

Det känns som mer än ett val.
Det känns som att livet kommer att styras beroende av hur jag gör.
Jag har fyra liv runt fötterna.
Liv som ska åt olika håll.
Jag kan inte stanna kvar och se alla gå.
Måste välja.
Måste svänga.
Måste gå.
Vet inte vad jag vill.
Varför är det inte enklare?
Varför kan jag inte vänta?
Jag vet varför.
Man kan inte leva på ingenting.
Man kan inte leva på andra.
Men jag måste leva och fortsätta gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0