ett avslut utan hejdå

http://www.youtube.com/watch?v=bMH037ktP5k 

Tack för allt jag minns, tack för allt som finns.
Tack för himlen, tack för kväll.
Tack för vinden, tack för fjäll.
Tack för allt jag ser, tack för allt som sker.
Tack för renar, tack för sol.
Tack för stenar, tack för jord.
Jag har det så bra.
Jag har det så bra.
så bra.
så bra.

Det är lätt att glömma bort att vara tacksam för det man har och får. Det blir lätt så att man tänker på just det man inte har eller får. Jag gör det ibland. Men då påminner jag mig själv om att vara tacksam. Att vara tacksam för allt fint jag har. Att vara tacksam för allt fint jag får.

Det blir inte alltid som man vill, det blir inte alltid som man hoppas. Men jag har förstått det, att det är lika bra att vänja sig. Att vänja sig vid avslut utan hejdå.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ylva! Jag älskar din blogg! Jag blir så glad och du skriver så himla fint. Och jag älskar dig!



Ibland vill jag bara flytta Nya Zeeland till Sverige. Slå ihop länderna och människorna.

2010-04-12 @ 00:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0