perfekt ?

Jag är ingen ängel.

Jag är inte felfri.

Jag är inte perfekt...

Men jag är här för att lära mig. För att växa. För att förstå.
Ibland förstår jag ingenting.
Ibland är allt oläsligt.
Bokstäver som snurrar. De snurrar i mig och i hela universum.
Ett kaos av bokstäver. Ett kaos av allt.
Men vi växer oss stora.
Är vi inte då perfekta? Perfeka när vi inser allt detta. När vi kännetecknar våra svagheter och står för dem.
Jag tycker inte att perfekt måste vara ett felfritt hem. Där alla har nya mobiler, varsin tv, snygga kläder och felfria leenden. Hur ser det då ut under ytan? Jag tycker att ett hem där man lever fritt är perfekt. Där man sliter ut soffan och där man hör människor skratta och gråta är perfekt. Där vi sjunger oavsett sångröst och där vi dansar när vi hör musik.
För mig är det perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0